Reklama
 
Blog | Jiří Macák

Přímo před očima

Prameny které naplní náš život, utiší žízeň, máme na dosah ruky a přímo před očima, ale nevidíme je. Za krásou života cestujeme stovky kilometrů a nevíme o té doma a za humny. Máme pro sebe ovoce naší krajiny a ovoce z dalekých zemí a zanedbáváme to zdejší. Cestujeme daleko, ale cíl je blízko. Rozhlédněme se kolem.

Jsme obklopováni sugestivní reklamou o nutnosti nakupovat to či ono, a tak mnohdy podléháme iluzi uspokojení i tam, kde by naše potřeba vůbec nevznikla, a nebo ji naplnila obyčejná věc. Jakoby žízeň neuhasila čistá voda z obyčejného hrnku, ale jen multivitaminový koncentrát z bohatě zdobeného poháru. Naše běžná spotřeba znamená v zemích třetího světa nepředstavitelný luxus a blahobyt. Něco obdobného poznali pamětníci druhé světové války a časů poválečných.

Moje úvaha není snahou o „návrat do jeskyní nebo na stromy“. Jde o ten obyčejný hrnek, ovoce naší krajiny a snahu najít štěstí v tom co už máme dáno.
Na dosah ruky, každý den přímo před očima

Reklama

Mnoho dobrého Vám a Vašim blízkým